×

منوی اصلی

true
آغاز طرح ۴هزار ختم قرآن و ۴ میلیون صلوات در یزد
همزمان با نخستین روز از هفته بسیج، طرح ۴ هزار ختم قرآن کریم، ۴ میلیون صلوات و ۴ هزار چله زیارت عاشورا به یاد ۴۰۰۰ شهید استان یزد آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم یزد نبوز ،سردار محمدمهدی فرهنگ دوست، در مراسم آغاز چهار طرح کنگره ملی شهدا که با حضور استاندار و فرمانده ارشدسپاه الغدیر در دفتر امام جمعه یزد برگزار شد، اظهار کرد: در تلاشیم که در کنار نشر فرهنگ ایثار و شهادت که هدف اصلی کنگره است، نهضت خدمت رسانی را به یاد شهدا در استان با انگیزه ریشه کنی کرونا ترویج دهیم.

وی با اشاره به تدوین ۴۰ برنامه فرهنگی، معنوی، عمرانی، خدماتی ویژه کنگره ملی شهدای استان، افزود: امروز چهار مورد از این طرح ها شامل چهار هزار ختم کامل قرآن کریم، چهار هزار چله زیارت عاشورا، چهار میلیون صلوات و طرح نامگذاری فرزندان تازه متولد شده به نام شهدای استان افتتاح شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه الغدیر استان یزد گفت: این طرح‌ها را به شهدا هدیه می‌کنیم و به واسطه بزرگی که دارند آنها را واسطه دعاهای خود نزد خداوند متعال بر ریشه کنی ویروس کرونا قرار می دهیم.

سردار فرهنگ دوست تصریح کرد: یکی از مواردی که بزرگان ما همواره به آن تاکید داشته اند، واسطه قرار دادن بزرگان در دعاها برای ریشه کنی بلاهاست و نمونه بارز این موضوع را به خوبی در دوران دفاع مقدس شاهد بوده ایم.

وی ادامه داد: ما در دوران دفاع مقدس از نظر سلاح و تجهیزات و نیروی انسانی هیچ برتری بر دشمن مقابل خود نداشتیم و جنگ بسیار نابرابری بود اما آنچه ما را در دفاع مقدس پیروز کرد، روحیه جهادی بود.

سردار فرهنگ دوست ادامه داد: این روحیه جهادی چهار مشخصه توکل بخدا، توسل به اهل بیت، تبعیت پذیری بی چون و چرا از ولی فقیه زمان و وحدت و انسجام بین مردم و نیروهای مسلح را داشت که بسیار اثرگذار بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر امروز این ختم قرآن‌ها و صلوات‌ها و زیارت عاشوراها را به نیت هدیه به شهدا آغاز کنیم، به طور قطع اثرگذار خواهد بود.


true
true
true