×

منوی اصلی

true
نایب رئیس مجلس به اردکان سفر می‌کند
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از معاونین وزرا برای بررسی ظرفیت‌های توسعه استان به ویژه شهرستان اردکان، به این شهرستان سفر می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری نسیم یزد نیوز، به دنبال پیگیری‌های محمدرضا دشتی اردکانی نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، علی نیکزاد نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از معاونین وزرا به شهرستان اردکان سفر می‌کند.

این برنامه با محوریت برنامه‌های توسعه شهرستان و با حضور رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور و جمعی از معاونین وزیر راه و شهرسازی انجام می شود.

اردکان با داشتن ظرفیت ها و توانمندی هایی نظیر کارخانه های تولید شمش و فولاد ،کاشی و سرامیک ،‌ فراورده های کنجدی ، ‌نساجی ،‌شیشه و ذخایر معدنی از همه مهمتر با حضور مدیران و نیروهای انسانی ماهر و پرتوان که زمینه اشتغال حدود ۲۳ هزار نفر را مهیا کردند، توانسته اند نقشه ای موثر در جهت رونق اقتصادی و تولیدی برای امسال ترسیم کنند.

واقع شدن این شهرستان ۹۸ هزار نفری در نقطه اتصال راه ها و حمل و نقل کشور و عبور خط راه آهن شمال به جنوب و جاده ترانزیتی از اردکان به غرب و شرق کشور ، داشتن عنوان سومین قطب تولید فولاد کشور و بزرگترین و قدیمی ترین تولیدکننده فراورده های کنجدی ایران ، دومین تولید کننده پسته استان یزد ، وجود بافت تاریخی منسجم و پهنه های بیابانی وسیع و ریگزارهای وسیع برای ریگ نوردی از مزایای اقتصادی آن محسوب می شود .

چشم اندازی که هر چند با مشکلات و تحریم هایی روبروست و تنها امید حل مصائب  و چراغ راه ،‌ وجود همراهی صاحب نظران و همدلی ، هماهنگی و برنامه ریزی مدیران و مسوولان است و مردم امیدواری که با تدبیر سعادت خود و همشهریان را خواهان هستند .

با توجه به اهمیت نامگذاری سال و اهمیت تحقق ایده جهش تولید با تعدادی از مدیران صنایع بزرگ منطقه به گفت و گو پرداخت و از نزدیک در جریان ایده ها و نقظه نظرهای آنها در امور تولید قرار گرفت تا شاهد پیشرفت هایی که در راه جهش اقتصادی رخ می دهد، باشیم.

با توجه به توصیه های مسوولان به رعایت فاصله گذاری هوشمند اجتماعی در پیشگیری از بیماری کرونا و همکاری در رعایت بهداشت فردی و تبدیل آن به فرهنگی جمعی ، در تماس تلفنی نظر فعالان حوزه اقتصادی و معدنی و اجرایی شهرستان را جویا شد.

همچنین مدیران برخی واحدها با توجه به شیوع کرونا تاکید کردند، به دلیل این اپیدمی هر نوع اظهار تظر در مورد تحقق اهداف جهش تولید کار سختی است ، این ویروس اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار داده،لذا باید در انتظار اعلام وضعیت سفید کرونا نه تنها در اردکان، استان یزد بلکه در کشور باشیم.

آنها تاکید کردند: کارفرمایان و کارگران همواره سربازان جبهه تولید هستند، آنها مدافع نظام و انقلاب بوده و هستند و برای تحقق شعار سال با تمام قوا در صحنه حضور دارند.

اردکان یکی از شهرستان های معدنی و صنعتی استان یزد است و در دولت تدبیرو امید شاهد شروع عملیات اجرایی و افتتاح تعدادی از طرح ها بود که این امر نقش موثری در رونق تولید و شکوفایی اقتصادی  منطقه و استان دارد. 

انتهای پیام/


true
true
true