×

منوی اصلی

true
لزوم احیای روستاهای کشور با استفاده از فناوری‌های نوین
امام جمعه یزد گفت: مسئولان جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای یزد با استفاده از فناوری‌ها و تکنیک‌های نوین آبیاری، روستاهای استان یزد را احیا کنند و این مهم باید در دستور کار تمام مسئولان کشور قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم یزد نیوز، آیت‌الله محمدرضا ناصری در جریان دیدار مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد با اشاره به این‌که کشور ما در تمام زمینه‌ها اعم از نیروی انسانی، منابع طبیعی نظیر آب و معدن، استعداد و توانایی بسیار غنی است، اظهار کرد: مشکل اصلی در کشور ما، نداشتن مدیریت صحیح و اعمال مدیریت‌های سلیقه‌ای و بی‌حساب و کتاب است.

وی با بیان این‌که متاسفانه هنوز منضبط نشده‌ایم و دلیل آن نیز عدم خودباوری است، افزود: از ابتدا جوانان ما را سطحی‌نگر بار آورده‌اند و این امر سبب شده در مواجهه با مشکلات، مدیریت و تدبیر نداشته باشند و این نقصی است که متاسفانه در سیستم آموزشی ما وجود دارد.

امام جمعه یزد گفت: خام فروشی معادن، وابستگی کشور در زمینه خوراک دام، وابستگی در زمینه قطعات ماشین آلات و ... حاصل همین سیستم آموزشی معیوب است زیرا واردات را به عنوان راحت‌ترین راه انتخاب کرده‌اند و دشمنان ما هم هر زمان که اراده کنند، به واسطه این وابستگی ما را تحت فشار قرار می‌دهند.

ناصری یزدی با اشاره به این‌که عده‌ای به دلیل بی‌تدبیری و سطحی‌نگری معتقد بودند که کشاورزی در یزد باید به دلیل کم‌آبی تعطیل شود، تصریح کرد: تعطیل کردن چاره موضوع نیست بلکه دست اندرکاران امر از جمله جهاد کشاورزی باید به میدان بیایند و راهکار ارائه دهند تا آسیب خشکسالی کاهش یابد و کشاورزی در روستاها تعطیل نشود.

وی ادامه داد: اگر جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای و سایر دست‌اندکاران امر، فناوری‌های نوین و تکنیک‌های جدید آبیاری و کشاورزی را به روستاها ببرند، علاوه بر اینکه روستاها احیا می‌شوند، تولید نیز رونق می‌گیرد و این مهم باید در دستور کار مسئولان امر قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تاکید کرد: همین تدابیر در حوزه صنعت نیز اگر اندیشیده شود، بدون مصرف آب بیشتر و بازچرخانی آب، می‌توان به تولید بیشتر دست یافت اما لازم است تفکر شود و به جای تعطیل کردن به دلیل کم‌آبی، راهکار ارائه شود.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: در اسلام الگوهای بسیاری برای صرفه‌جویی داریم و شخص امام خمینی(ره) نیز به تنهایی الگویی کامل در زمینه صرفه‌جویی هستند.

وی طرح سازگاری با کم‌آبی را طرحی بسیار خوب دانست و بیان کرد: باید برای مشکلات راهکار ارائه شود و هرگز نباید اجازه داد که کشاورزی در منطقه‌ای تعطیل شود چون بر اساس یافته‌های علمی، تبعات خشکسالی در مناطقی که خشک و بی آب و علف باشند، دو چندان خواهد شد.

ناصری یزدی اظهار کرد: با انتقاد از شیوه ساخت و سازها و لزوم الگوگیری از گذشتگان نیز بیان کرد: اکنون ساخت و سازها به شکلی است که مردم به ناچار در حوزه انرژی مصرف‌گرا می‌شوند و باید به نحوی عمل شود که مانند گذشته ساختمان سازی و شهرسازی با کمترین مصرف انرژی باشد.

امام جمعه یزد در مورد خط انتقال آب نیز بیان کرد: شیطنت‌هایی در فضای مجازی با ساخت کلیپ در حال انجام است اما مسئولان باید با جدیت پیگیر مسئله خط دوم انتقال آب به یزد باشند زیرا این موضوع با حیات یزد گره خورده است.

انتهای پیام/


true
true
true