×

منوی اصلی

true
بیکاری عمده‌ترین مسئله در تکرار چرخه جرم است
دادستان عمومی و انقلاب یزد با تاکید بر لزوم توجه به بحث ایجاد اشتغال و حرفه‌ آموزی برای زندانیان، گفت: بیکاری عمده ترین مسئله در تکرار چرخه جرم است.

به گزارش پایگاه خبری نسیم یزد نیوز، محمدرضا حدادزاده با تقدیر از فعالیت‌های ارزشمند ستاد دیه استان برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد، اظهار کرد: از اصول ستاد دیه، کمک به زندانیان نیازمند است و قرار نیست اگر کسی به عمد جرمی مرتکب شود، از این کمک‌ها بهره‌مند گردد.

وی افزود: خوشبختانه بخش عمده‌ای از بدهی نیازمندان جرایم مالی از طریق خود آنها و کمیته صلح و سازش از شکات رضایت اخذ می‌شود و مابقی را ستاد دیه با کمک نیکوکاران تامین میکند.

دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: کمک به آزادی محکومین مالی، گره‌گشایی از محکوم علیه نیز می‌باشد و در واقع نیکوکاران با یک کمک، به دو خانواده نیازمند کمک کرده‌اند زیرا شخص دوم به عنوان شاکی یا طلبکار نیز به حق خود می‌رسد.

حداد در پایان با اشاره به فرمایش ریاست قوه قضاییه درباره اهمیت اشتغال زندانیان، تصریح کرد: عمده‌ترین مسئله‌ای که باعث می‌شود چرخه  جرم تکرار شود، بیکاری است که در این حوزه هم بنیاد تعاون زندان و هم انجمن حمایت از زندانیان و اداره کل زندان‌ها برنامه‌های مناسبی دارند که برای اجرا و تحقق آن لازم است سایر دستگاه‌ها نیز حمایت کنند.

انتهای پیام/ب


true
true
true