×

منوی اصلی

true
قانونگذاری رایانه‌ای در اولویت اجرایی مسئولان قرار گیرد
رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان یزد با اشاره به ضعف های قانونی در حوزه فعالیت های رایانه ای گفت: قانونگذار باید نسبت به چالش های قانونی فعالیت های این حوزه اهتمام جدی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم یزد نیوز، مجید کارگران بافقی  در آیین افتتاح شورای حل اختلاف نظام صنفی رایانه‌ای استان با بیان این‌که متاسفانه در بیشتر موارد، قوانین عقب‌تر از شرایط روز حاکم بر جامعه است، اظهار کرد: رشد روز افزون فعالیت های فضای مجازی و  استفاده از آن توسط اقشار مختلف از یک سو و  تخصصی بودن این حوزه باعث شده تا ضعف های قانونی جدی در این حوزه دیده شود.

وی قانون را ملاک عمل مقام قاضی ذکر کرد و افزود: در حوزه ارز دیجیتال، ضعف های قانونی و خلأهایی وجود دارد و تا قانون آن نوشته نشود قاضی نمی تواند کاری انجام دهد.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان یزد، بهره‌گیری از ظرفیت وکیل آگاه به قوانین حقوقی و همچنین مسلط به حوزه فناوری اطلاعات در کنار شرکت‌های فعال در صنف رایانه را در انعقاد قراردها ضروری دانست و گفت: در صورت عدم توانایی هر شرکت به صورت مجزا اتحادیه می تواند از ظرفیت یک مشاور یا وکیل جهت ارائه مشاوره قضایی در قراردادها جهت کاهش دعاوی بین طرفین و متضرر شدن شرکت ها استفاده کند.

کارگران تصریح کرد: شرکت های فعال در حوزه رایانه حتما در فعالیت های خود از قراردادهای محکم و متقن استفاده کنند.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت های موجود در شوراهای حل اختلاف جهت به صلح و سازش رسیدن اختلافات بین طرفین، خاطرنشان کرد: بخشی از پروندهای موجود در محاکم قضائی استان ناشی از اعتماد نابجا بین طرفین بوده است که بسیاری از آن ها را می توان با گفتگو و پادرمیانی به صلح و سازش ختم کرد.

انتهای پیام/ب


true
true
true