×

منوی اصلی

true
دانشجوی یزدی مقام سوم جشنواره جوان خوارزمی را کسب کرد
دانشجوی دکترای مهندسی معدن دانشگاه یزد موفق به کسب مقام سوم نوآوری در بخش دانش‌پژوهان و فناوران جشنواره جوان خوارزمی در سال 1399 شد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم یزد نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه مرکز استان، در مراسم تجلیل از برگزیدگان سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی و بیست و دومین جشنواره جوان خوارزمی با حضور دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، از آرش طهری دانشجوی دوره دکترای دانشکده مهندسی معدن این دانشگاه حائز مقام سوم نوآوری در بخش دانش‌پژوهان و فناوران جشنواره جوان خوارزمی تجلیل شد.

کسب این مقام به دلیل همکاری مؤثر این دانشجوی فناور با دکتر شهرام آقایی عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی برق در طراحی و ابداع"دستگاه تمام خودکار آزمون ته‌نشینی" است که از میان ۲۷۶ طرح راه‌یافته به داوری نهایی جشنواره جوان خوارزمی به عنوان تنها طرح حائز مقام در این بخش، رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

به گفته دکترعلی الیاسی، دبیر سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی در این دوره از جشنواره ۲۰۳ طرح داخلی و ۴۷ طرح خارجی از ۲۶ کشور به دبیر خانه جشنواره ارسال شد که از میان آنها، ۱۷ طرح به هیات داوران ارجاع و در نهایت ۸ طرح داخلی، ۱ طرح ویژه و ۲ طرح خارجی از کشورهای سوییس و چین به عنوان منتخبان جشنواره امسال معرفی شدند.

وی افزود: در بخش جشنواره جوان خوارزمی نیز از میان ۲۷۶ طرح دریافتی، ۱۵ طرح به هیات داوران ارسال شد و در نهایت۹ طرح به عنوان طرح های برتر برگزیده شدند.

"طرح دستگاه تمام خودکار آزمون ته‌نشینی" قبلا نیز در بین 11 طرح برتر دانشگاهی کشور قرار گرفته و دارای چندین تاییدیه علمی و صنعتی از مراجع معتبر است. تاکنون تعدادی از این دستگاه به معادن ایران فروخته شده است.

انتهای پیام/ب


true
true
true