×

منوی اصلی

true
وصایای شهدا راهگشای مشکلات جامعه است
امام جمعه یزد با اشاره به این‌که در وصایای شهدا اخلاص موج می‌زند و شهید چیزی جز لقاء الله نمی‌بیند، گفت: وصایای شهدا هدایتگر و راهگشای مشکلات جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری نسیم یزد نیوز، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در مراسم تجلیل از برگزیدگان شاهد مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه و همچنین رونمایی از کتاب وصیت‌نامه شهدا، اظهار کرد: وصایای شهدا درس‌های بزرگی دارد و باید با مطالعه و بررسی این وصایا، آنها را در زندگی خود به کار ببندیم.

وی با تاکید بر این‌که وصایای شهدا هدایتگر است و در این وصایا غیر از خدا چیز دیگری مشاهده نمی‌شود، افزود: در این وصیت‌نامه‌ها عشق واقعی به خدا موج می‌زند زیرا شهدا در زمان نگارش وصایای خود به عرفان و اخلاصی دست یافته‌اند که به جز لقاء الله به چیز دیگری نمی‌اندیشند.

امام جمعه یزد گفت: در وجود فردی که آرزویش شهادت است، اخلاص و ارتباط با خدا به شکل ویژه‌ای برقرار شده و طبیعی است که وصایای آنها اثرات معنوی بالایی دارد بنابراین باید این وصایا را که راهگشای مشکلات جامعه است، در زندگی خود به کار بگیریم و با الگو گرفتن از شهدا، همواره در حرکت‌ها و کارهای خود خدا را مدنظر داشته باشیم.

ناصری یزدی با تاکید بر این‌که حفظ نظام از والاترین واجب‌هاست، تصریح کرد: باید در راه خدمت به خلق خدا، حفظ نظام اسلامی و خدمت به جامعه اسلامی بکوشیم و در این مسیر رضایت خدا را مدنظر داشته باشیم.

وی با تقدیر از جوانانی که با قرآن مأنوس شده‌اند و در مسابقات سراسری رتبه کسب کرده‌اند، گفت: اگر قرآن می‌خوانید و حفظ می‌کنید، همه باید مقدمه‌ای باشد برای حفظ انقلاب و نظام اسلامی زیرا همه اینها دستور وارد شدن بر نظام اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تاکید کرد: اینها ابزاری است که ما را به حقیقت حق برساند و هرکس با کلام خدا آشنا شود، معرفتش نسبت به خدا بیشتر می‌شود هر کس در کلام خدا تامل کند، معنویت و ربوبیت در وجود او تجلی پیدا می‌کند زیرا کلام خدا در او نفوذ کرده است.

وی، قرائت و انس با قرآن را از اصیل‌ترین امور دانست و گفت: انس با قرآن از والاترین امور است زیرا هدف زندگی انسان حرکت به سوی خدا و کمال است و رسیدن به کمال نیز بدون قرآن و بدون اهل بیت(ع) که مفسران قرآن هستند، محقق نمی‌شود.

انتهای پیام/الف


true
true
true