×

منوی اصلی

true
خدمات چهل گانه زبانزد استان‌های دیگر شده است،
جانشین دبیر کل کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان یزد گفت: 40 برنامه شاخص با محوریت خدمت‌رسانی به ویژه محرومیت‌زدایی به مناسبت کنگره شهدای استان تعیین کردیم و در حال حاضر این خدمات چهل گانه زبانزد استان‌های دیگر شده است، خوشبختانه بیش از 60 درصد خدمات اجرایی شده است و مابقی تا زمان برپایی اجلاسیه نهایی انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نسیم یزدنیوز، سردار مهدی فرهنگ دوست در نشست با خبرنگاران استان یزد به منظور تشریح فعالیت‌های کمیته اجرایی کنگره ملی 4000 شهید استان دارالعباده و دارالعلم یزد اظهار داشت: شروع فعالیت اجرایی کنگره با همدلی و وفاق همه بخش‌های استان از جمله استانداری، شورای هماهنگی و سیاسیت‌گذاری کنگره، سپاه الغدیر استان و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آغاز شد.

وی گفت: هدف ما در اجرای کنگره علاوه بر نشر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کنونی بسیج همه جانبه نیروها و امکانات بود تا به سیره دیگر شهدا یعنی محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی عمل کنیم.

جانشین دبیر کل کنگره چهار هزار شهید استان یزد گفت: کمیته‌ها تشکیل شد که رئیس آن کمیته‌ها مدیران کل استان و دبیران اجرایی هر کمیته برادران سپاه بودند، خوشبختانه به برکت شهدا خدمات فراوانی انجام شد و 20 کمیته به شدت فعال هستند.

فرهنگ دوست تصریح کرد: کنگره بزرگداشت شهدا هر 10 سال یک بار در کشور برگزار می‌شود، سال گذشته چهار استان یزد، قم، زنجان و ایلام موظف به برگزاری کنگره شدند که با شیوع کرونا استان‌ها از اجرای برنامه صرف نظر کردند و تنها استان یزد حاضر به برگزاری این کنگره شد.

جانشین دبیر کل کنگره چهار هزار شهید استان یزد ادامه داد: امیدوارم بخش عمده‌ای از این خدمات در سطح استان فرهنگ‌‌سازی شده و سال‌های سال فعالیت‌های پسندیده آن برای اعتلای جامعه‌ ادامه داشته باشد.

فرهنگ دوست بیان کرد: همزمان با اجرای طرح شهید سلیمانی در استان افراد مستحق زیادی شناسایی شدند و ما توانستیم تاکنون با قربانی 1500 راس گوسفند به نیات شهدای استان گوشت آن را بین نیازمندان و محرومین توزیع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در استان یزد 154 سردار شهید در بخش‌های مختلف امنیتی، نظامی شناسایی شدند که با کمک صدا و سیما برنامه ماه نشان ویژه معرفی سرداران شهید و دیگر خانواده‌های شهدا کلید خورد.

جانشین دبیر کل کنگره چهار هزار شهید استان یزد با بیان اینکه در راستای کنگره شهدا از خانواده و همسران شهدا تجلیل و بازدید به عمل آمده است گفت: یادواره شهدا همه شهرستان‌ها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شده و یادمانی با تصویر 10 شهید شاخص از جمله شهید سلیمانی، ابومهدی المهندس، شهید صدوقی، شهید منتظر قائم، جعفرزاده، عاصی‌زاده، الله‌دادی و سه شهید دیگر در تمامی گلزارهای شهدا استان نصب می‌شود.

محمدعلی شاه‌حسینی نماینده استانداری در ستاد کنگره ملی شهدای استان اظهار داشت: ابتدا تردید داشتیم که بتوانیم کنگره شهدا را به خوبی و بدون هیچ قصوری اجرا کنیم، خوشبختانه به برکت و عنایت شهدا برنامه‌هایی را برگزار کردیم که به شکل پایلوت در کشور شناخته شد.

وی گفت: کارهای ماندگاری انجام شد که بعضا برای نخستین بار در کشور صورت می‌گرفت و یزد نمونه‌ای برای سایر استان‌ها شد، شهدا باعث صمیمیت بین دستگاه‌های اجرایی و جامعه هدف شدند و هیچ گونه سوگیری، سهل‌انگاری و منیت وجود نداشت.

نماینده استانداری در ستاد کنگره ملی شهدای استان یزد با اشاره به اینکه اجلاسیه نهایی کنگره دهم فروردین‌ماه در محل نمایشگاه‌های استان برگزار می‌شود اظهار داشت: با همراهی مردم خیر استان توانستیم در شرایط سخت اقتصادی جامعه خدمات متنوعی در بخش تهیه مسکن، جهیزیه و معیشت انجام دهیم و مشکلات مردم را تا حدودی کم کنیم.

سید کاظم پارساییان مسئول دبیرخانه ستاد دومین کنگره ملی شهدای استان یزد گفت: متاسفانه برخی هنوز معنای شهید و شهادت را نمی‌دانند.

وی در مورد مفهوم شهادت افزود: شهید یا شهادت به معنای حاضر بودن، کشته شدن در راه خدا است، شهدا نخستین کسانی هستند که وارد بهشت می‌شوند و همه به جایگاه آنان غبطه می‌خورند است.

پارساییان تصریح کرد: شهدا غسل ندارند، آن‌ها شمع محفل بشریت هستند، در آتش خود می‌سوزند تا به دیگران روشنی و گرمی بدهند.

وی بیان کرد: معجزات بسیاری را در بحث شهدا دیده‌ایم و در سال 99 بر خلاف انتظارات توانستیم دومین کنگره ملی شهدای استان یزد را با اجرای چهل خدمت بدون هیچ اختلاف سلیقه‌‌ای انجام دهیم.

مسئول دبیرخانه ستاد دومین کنگره ملی 4000 شهید استان دارالعباده و دارالعلم یزد ادامه داد: همه مردم به ویژه قشر نوجوان و جوانان شور و اشتیاق زیادی برای اجرا خدمات داشتند، همکاری و همت خیرین استان در انجام اقدامات خیرخواهانه و کارها ستودنی است.

پارساییان افزود: متاسفانه بسیاری از کارها به دلیل کرونا تعطیل شد اما کار شهدا تعطیل شدنی نیست بلکه با عنایت شهدا بیشترین خدمات به مردم جامعه ارائه شد و حضور بی‌سابقه خیرین سبب شد خدمات خوبی به نام شهدا رقم ارائه شود.

انتهای پیام/781/ح


true
true
true