×

منوی اصلی

true
درس‌های قیام عاشورا بزرگترین حلقه مفقوده مجالس محرم
یک مولف برجسته حوزه عاشورا، گفت: درس‌های قیام امام حسین بزرگترین حلقه مفقوده مجالس و محافل امروز ماه محرم است.

به گزارش نسیم یزد،«محمدرضا سنگری» در گردهایی عاشورائیان غدیری که با حضور روسای هیات، مداحان و شعرای آیینی در آستانه ماه محرم در مسجدروضه محمدیه یزد برگزار شد، بر لزوم اهتمام مداحان و شعرای آیینی به مطالعه قیام عاشورا و حوادث قبل و بعد از آن تاکید کرد و گفت: اگر چه استان یزد اکنون قله نشین عزاداری به‌ویژه در حوزه متن اشعار در کشور است اما بیشترین آسیب و آفت نیز متوجه همین استان است .

وی با با بیان این‌که طول مسیر حرکت امام حسین (ع) از مدینه تا کربلا بالغ بر ۱۶۳ روز است افزود: این مسیر سراسر درس و آموزه هایی است که کمتر کسی به آن می پردازد .

این محقق و پژوهشگر عاشورایی، گفت: درس های قیام امام حسین بزرگترین حلقه مفقوده مجالس و محافل امروز ما است .

مولف برجسته حوزه عاشورا با بیان این‌که شاید مداحان و شعرای ما شاید بسیاری را حفظ داشته باشند افزود: اما همین مداح و شاعر ممکن است از مکتب و فرهنگ امام حسین (ع) چیزی را نداند یا کم بداند .

سنگری ادامه داد: هنگام حرکت امام حسین (ع) از مدینه به سمت کوفه کمترین همراهی را قبیله بنی هاشم با آن حضرت داشتند و پس از کربلا همان ها که امام را همراهی نکردند در مدینه با خواری و خفت قتل عام شدند که این آموزه هایی است که باید با مطالعه تاریخ به آن رسید .

وی با بیان این‌که مکتب امام حسین به دنبال کسانی که بدوند و تلاش کنند،‌خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی برخواسته از مکتب امام حسین (ع) است و هرکس به داد این نهضت در این ایام نرشد امام حسینی نیست .

این استاد دانشگاه با اشاره به مشکلات امروز جامعه به‌ویژه خانواده ها گفت: در شرایط حاضر صالح ترین اقدام کارآفرینی است و هر کس در این مدت کارآفرینی کرد حسینی است .

وی در پایان با بیان این‌که اشک بر امام حسین (ع) مقصد نیست بلکه راه است‌، تأکید کرد: اشک شخم زدن دلها است برای آنکه بذر معرفت بکاریم و معارف عاشورا را منتقل کنیم .


true
true
true