×

منوی اصلی

true
مدیرکل آموزش و پرورش یزد: دیدگاه خانواده‌ها نسبت به اولویت‌های آموزشی باید تغییر کند
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با تاکید بر این‌که همه بر ضرورت نیاز آموزش و پرورش به تحول تاکید دارند گفت: دیدگاه خانواده‌ها نسبت به اولویت‌های آموزشی باید تغییر کند.

به گزارش نسیم یزد،«عباسعلی دانافر» در دیدار مدیران آموزش و پرورش استان یزد با آیت‌الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد که به مناسبت ایام بازگشایی مدارس صورت گرفت، با تسلیت ایام محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: مهمترین رویکرد آموزش و پرورش در استان این است که همه تلاش کنیم و در مسیر تحقق سند تحول بنیادی حرکت نموده و به اهداف از پیش تعیین شده دست پیدا کنیم.

وی با تاکید بر این‌که همه به صورت یک نظر بر نیاز آموزش و پرورش به یک تغییر و تحول تاکید دارند افزود: مسیر آموزش و پرورش مسیر روشنی است و با توجه به وجود سند تحول می‌دانیم که کجا هستیم و باید به کجا برسیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با تاکید بر این‌که رسیدن به اهداف این سند در کوتاه مدت نیست و برنامه بلندمدتی است،گفت: یکی از مهمترین رویکردهای سند تحول و در واقع عصاره این سند این است که خروجی مدارس و نظام آموزشی ما خروجی مثبت و مطلوبی نیست.

دانافر ادامه داد: از نظر سند تحول مدرسه و نظام آموزشی ما باید دگرگون شود و از یک نظام آموزشی که بیشتر به دنبال آموزش علم هست به نهادی تبدیل شود که به تربیت چند بعدی دانش‌آموزان تاکید داشته باشد و مدرسه ما باید به یک نهاد اجتماعی تبدیل شود که فرزندان ما را در ساحت‌های شش گانه به صورت متوازن تربیت کنیم.

وی با اشاره به این‌که تربیت عالم به تنهایی نمی‌تواند نیاز جامعه را پاسخگو باشد گفت: ما باید فرزندانی دین‌‌دار، شهروندانی مشارکت‌پذیر و اهل مدارا و اعتدال تربیت کنیم و اخلاق مداری در وجود آنها به صورت کامل وجود داشته باشد و سیاست وزارت آموزش و پرورش این است که در تدوین تمامی برنامه‌‌ها رویکرد فرهنگی و تربیتی مد نظر قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: در این زمینه ما ابتدا نیاز داریم که نگرش خانواده‌ها را نسبت به اولویت‌های آموزشی و فعالیت‌های نظام آموزشی کشور تغییر دهیم و سپس به اجرای برنامه‌هایی که در این زمینه وجود دارد حرکت کنیم.


true
true
true