×

منوی اصلی

true
افتتاح یازدهمین جشنواره ملی رویش در دانشگاه یزد

یازدهمین جشنواره ملی رویش ویژه دستاوردها و توانمندی‌های کانون‌های فرهنگی، هنری،‌ دینی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور، روز سه‌شنبه اول اسفندماه با حضور جمعی از مسئولان وزارت علوم و دانشگاه در محل سالن امام علی (ع) دانشگاه یزد افتتاح شد.

دکتر عباس کلانتری رییس دانشگاه یزد، ضمن خیر مقدم به مهمانان و تبریک نیمه شعبان با بیان اینکه یزد، شهر دارالعلم و دارالعباده است گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، یزد مهد علمای بزرگ است و از قدیم به سه خصلت مهم قنات و قنوت و قناعت معروف بوده است. یزد دارای مردمانی مومن است و امیدواریم این خصلت‌ها برای این شهر ماندگار باشد و باعث اعتماد مردمان سراسر کشور شود.

وی افزود: برگزاری رویداد رویش در دانشگاه یزد باعث افتخار است و از همین جا از معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بابت انتخاب این دانشگاه به عنوان میزبان یازدهمین جشنواره ملی رویش، قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت کانون‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها گفت: دانشجویان با یک هدف مقدس وارد کانون‌ها می‌شوند و بدون هیچ چشم‌داشتی در راه رضای خداوند در این مسیر قدم برمی‌دارند و همین امر باعث ماندگاری فعالیت‌های آنها خواهد شد.

دکتر کلانتری با اشاره به شرایط مردم غزه بر تظلم‌خواهی مردم این سرزمین تاکید کرد و گفت: شکل‌گیری کانون‌هایی در این حوزه در دانشگاه‌ها بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل کانون مهدویت در دانشگاه یزد تصریح کرد: ما به کانون‌های مهدویت قوی در دانشگاه‌ها نیاز داریم. سال گذشته جشنواره‌ای ملی در حوزه مهدویت در دانشگاه یزد برگزار شد که همین امر باعث تشکیل این نوع کانون‌ها در دانشگاه‌های دیگر گردید.

مهندس مجتبی صفری معاون مدیر کل اداره پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز در این مراسم ضمن قدردانی از برگزارکنندگان یازدهمین جشنواره ملی رویش گفت: یکی از موضوعاتی که در این دوره از جشنواره بر آن تاکید شده، شهدای کانونی هستند و غرفه‌ای در نمایشگاه این جشنواره، برای یاد و خاطره این عزیزان اختصاص داده شده است.

وی افزود: باعث افتخار است که دانشمند شهید مصطفی احمدی روشن از فعالان کانون فرهنگی بوده و کانون نهج‌البلاغه به نام این شهید مزین شده است. کانون‌های خیریه نیز مزین به نام شهید حسین علی‌مرادی است که برگزیده دوره ششم و هفتم رویداد رویش بوده و توانسته در این کشور ۳۴۰ مدرسه را برای ۳۰ هزار دانش‌آموز مهیا کند و اینها نشان از ظرفیت کانون‌ها است.

وی در ادامه یاد و خاطره شهدای دانشجوی حادثه تروریستی کرمان را گرامی داشت و گفت: شهیده فائزه رحیمی و شهیده مکرمه حسینی هر دو فعال در کانون‌های حجاب و عفاف و هلال احمر در دانشگاه‌های فرهنگیان و پیام نور بودند که پیشنهاد می‌کنم سیره این شهیدان را مطالعه کنید.

مهندس صفری تصریح کرد: کانون‌ها علاوه بر کارکردهای مختص به خود، محملی برای مهارت‌افزایی تمام دانشجویان و محلی برای تمرین زندگی هستند.

وی با بیان اینکه کانون‌ها با هدف رشد خلاقیت و سامان‌بخشیدن خواسته‌ها و تلاش‌های خودانگیخته دانشجویان تشکیل شده است گفت: دانشگاه در راستای کمک به جامعه باید از کانون‌ها حمایت کند با این وصف که کانون‌ها تکلیف دانشگاه را برای توانمندسازی دانشجویان کامل می‌کند.


true
true
true