×

منوی اصلی

true
پنج پایگاه‌ مدیریت برنامه‌های فرهنگی در یزد راه اندازی می‌شود
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد بیان این‌که به زودی سه دفتر تسهیل‌گری و توسعه محلی در مناطق حاشیه‌نشین یزد افتتاح می‌شود، از شکل‌گیری پنج پایگاه‌ مدیرت برنامه‌های فرهنگی اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشین یزد و میبد خبر داد.

به گزارش نسیم یزد نیوز،«فخرالسادات خامسی‌هامانه» با تأکید بر اجرای برنامه‌های فوق‌العاده و جدید در استان به ویژه در مناطق حاشیه‌نشین، اظهار کرد: با جذب بودجه از سوی سازمان اجتماعی کشور، با متولی‌گری سازمان تبلیغات استان و نظارت دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری، پنج پایگاه‌ مدیریت برنامه‌های اجتماعی فرهنگی طرح‌ریزی و اجرا شده است.

وی اعتبار یکسالۀ این پایگاه‌ها را 500 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این کار با هدف استفاده از فرهنگ دینی در برنامه‌های فرهنگی اجتماعی مناطق حاشیه‌نشین با محوریت روحانیت کلید خورده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: در نظر است برنامه‌های فرهنگی اجتماعی اعم از جشن‌ها، نشست‌ها و کارگاه‌های مهارت‌های زندگی و نیز اقدامات مربوط به کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و آگاه‌سازی مردم محلی از طریق این پایگاه‌ها و روحانیون مستقر در آنجا انجام شود.

خامسی تفاوت رویکرد این پایگاه‌ها و دیگر دفاتر و پایگاه‌ها را ورود فرهنگ دینی و مذهبی به مباحث اجتماعی عنوان و تصریح کرد: معتقدیم برای توسعۀ مناطق حاشیه‌نشین و کاهش آسیب‌های اجتماعی در این مناطق باید همۀ ابعاد اعم از مباحث علمی، آموزشی، فرهنگی، ورزشی و دینی را در کنار هم دید.

این مسئول ادامه داد: طبق اهداف سازمان امور اجتماعی کشور، این پایگاه‌ها با محوریت فرهنگ دینی به ابعاد مختلف رشد جوامع اعم از بعد آموزشی، علمی، فرهنگی، نشاط و ورزشی خواهند پرداخت.

مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد تصریح کرد: پایگاه‌های مدیریت برنامه‌های فرهنگی اجتماعی، همراهی و همگرایی تشکل‌های مردم‌نهاد محله و نیز استفاده از جوانان، نخبگان و معتمدان محلات با رویکرد دخالت دادن جوانان در برنامه‌های اجتماعی، جذب جوانان به مسجد و استفاده از برنامه‌های محله‌محور سمن‌ها را می‌طلبد.

خامسی خاطرنشان کرد: اقدامات حوزه اجتماعی کشور و استان یزد در شورایی که مقام معظم رهبری به طور مستقیم اطلاعات، گزارش و صورتجلسه آن را می خواهند، ارائه می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد خاطرنشان کرد: شورای اجتماعی کشور تنها شورایی است که مقام معظم رهبری به طور مستقیم گزارش آن را خواستار است و طبق فرموده ایشان، برنامه‌های حوزه اجتماعی کشور باید بر انجام کار فوق العاده و جدید در راستای کاهش آسیب های اجتماعی اهتمام ورزد.


true
true
true