×

منوی اصلی

true
آغاز کار مدارس در استان یزد از 15 شهریور ماه
مدیرکل آموزش و پرورش یزد با بیان این که سلامت دانش آموزان اولویت اجرایی نظام آموزشی است، گفت: مدارس استان یزد همزمان با سراسر کشور از 15 شهریورماه آغاز بکار می کنند.

به گزارش نسیم یزد نیوز، «عباسعلی دانافر» با بیان این‌که مدارس استان یزد همزمان با سراسر کشور از 15 شهریور ماه آغاز بکار می کنند، اظهار کرد: کیفیت خدمات آموزشی با توجه به شرایط خاص حاکم بر کشور ناشی از شیوع کرونا متغیر بوده و ممکن است به صورت حضوری، غیرحضوری و یا از طریق تلوزیون و شبکه آموزش انجام شود.

وی استفاده از شبکه های اجتماعی و بسته های آموزش در شبکه شاد را از دیگر راه های موثر برای آموزش دانست و افزود: ثبت نام مدارس تا آخر مدادماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در ادامه از خانواده ها خواست تا در اولین فرصت برای ثبت نام فرزندان خود اقدام کرده و این مهم را به روزهای آخر مهلت ثبت نام موکول نکنند.

دانافر گفت: به خانواده ها اطمینان می دهیم که جای هیچ نگرانی نیست و تأکید آموزش و پرورش بر حفظ امنیت و سلامت دانش آموزان و همچنین ایجاد آرامش در خانوادهاست.

این مسئول تأکید کرد: سناریوهای مختلفی از سوی آموزش و پرورش ترسیم شده و این انعطاف و آمادگی برای تغییر شیوه آموزشی در وضعیت های قرمز، زرد و سفید وجود دارد.

وی در ادامه از توسعه آموزش های فنی و مهارتی استان به عنوان یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در جلسه شورای آموزش و پرورش استان یاد کرد و گفت: نزدیک به 38.5 درصد دانش آموزان دوره دوم متوسطه استان در هنرستان مشغول به تحصیل هستند که این رقم تا پایان برنامه ششم به بیش از 50 درصد می رسد.

دانافر به لزوم هدایت تحصیلی دانش آموزان به سوی رشته های هنرستانی به جای رشته های نظری تأکید کرد و افزود: ما باید خیرین مدرسه ساز به تجهیز و ساخت و ساز هنرستان ترقیب کنیم و سایر دستگاه های مرتبط در این زمینه به یاری آموزش پرورش بشتابند.

انتهای پیام


true
true
true