×

منوی اصلی

true
رونمایی از اپلیکیشن جمع‌آوری پسماند خشک در یزد
اپلیکیشن جمع‌آوری پسماند خشک شهر یزد در بیست و سومین جلسه کمیته محیط زیست‌شهری شورای اسلامی این شهر با حضور شهردار شهر جهانی رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم‌یزد نیوز «جمال الدین عزیزی» شهردار یزد در حاشیه این مراسم یکی از راهکارهای مقابله با معظلات زیست‌محیطی به ویژه آلودگی هوا که در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته است را مستلزم همکاری و مشارکت عمومی دانست.

وی اظهار کرد: افزایش آلاینده‌ها و معظلات زیست محیطی، انتظارات از مدیریت شهری را به عنوان یکی از نهادهای پیگیر و مدیریت بحران را در راستای کاهش آلاینده‌ها و افزایش کیفیت زیست‌محیطی جلب کرده است.

شهردار گفت: حفظ محیط‌زیست، توسعه و رفاه، حق جامعه بشری است اما بی‌توجهی به بحث محیط‌زیست می‌تواند در طولانی مدت عوارضی بیش از مزایای توسعه به جوامع تحمیل کند.

وی با تاکید بر این نکته که حفظ محیط زیست ارتباط زیادی با موقعیت اقتصادی و فرهنگی هر جامعه‌ای دارد، نقش محیط زیست در توسعه اقتصادی را امری اجتناب‌ناپذیر خواند و تصریح کرد: امروزه توجه به حفظ محیط زیست باید به شکل یک فرهنگ مدرن بین اقشار مختلف نهادینه شود.

 به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، عزیزی در پایان نیز با بیان این که محیط زیست هیچ مانعی برای توسعه و رشد اقتصادی نیست، گفت: نه تنها محیط‌زیست مانعی برای رشد اقتصاد نیست بلکه توجه به مولفه محیط‌زیست می‌تواند توسعه را در جوامع  پایدار سازد.


true
true
true